Sundsvall

Sundsvall-Hudiksvall, 9,4 mil

I Sundsvall hade jag turen att få sova hos John, han bjöd på svingod hemgjord fiskgryta mitt i natten och sen satt vi uppe och pratade ett tag om säsongandet och Vemdalen. Blev helt tårögd när jag träffade på honom då han är en av de första vänner jag träffat sen jag åkte, jag har träffat mycket folk men att träffa vänner är en helt annan sak. Underbart med vänner som ställer upp och är så snälla! 

Igår var en lika stor dag som dagen jag korsade polcirkeln, för igår cyklade jag in i Hälsingland. Det finns här ingen grusväg i skogen som kan ge mig panik, laddad mobil eller ej så har jag känt mig väldigt sansad hela vägen till Hudik. Fokuserad med hemlängtan. Den enda stunden jag var lite kritisk till mina adrenalinnivåer var när jag var tvungen att ta e4 i fyra km då min telefon lagt ner. Två kilometer i taget, sen fick jag stanna och dricka för att lugna ner mig. Det är otroligt tight att bli omkörd av en långtradare när tanken slog mig att "om jag tippar är jag körd", eller "om jag cyklar in i stängslet och måste rätta till styret, är jag körd."  
Det gick bra och jag hittade avfarten till Hudiksvall norra, letade reda på ett eluttag och laddade mobilen för att få ordning på adressen Anton gett mig under dagen. Frasses hade uttag på terrassen där jag slog mig ner med min reflexväst. Hos Anton fick jag ett helt gästrum och han som skulle upp och jobba sov redan, förståeligt då jag kom väldigt sent. En detaljerad karta på golvet välkomnade mig och rummet stod öppet. Fantastiskt fint att sova inomhus! 

Så snälla människor jag har runt mig, tack!
| |
Upp