Örnsköldsvik

Örnsköldsvik-Kramfors, 10 mil 

Vid infarten till Ö-vik möttes jag av ett Coop med öppettid till 23, alla dagar i veckan! Halleluja, lanthandelns tid är förbi. Precis bredvid låg ett Scandic, jag frågade om jag fick låna toaletten - fick ett helt duschrum. Tack receptionisten, karma till dig! Slog upp tältet i ännu ett bostadsområde då det blev sent, det funkar bättre än man kan tro än så länge. Haha! Jag behöver ingen idyllisk camping sena nätter då det enbart blir sovplats.

Det verkade vara svårare att ta sig till Sundsvall, lång omväg genom Sollefteå visade maps och Sverigekartan. Tills jag gick på OK och fick assistans med ytterligare två kartor. Toppentack! La upp rutten för kommande två dagar och siktade på Kramfors trots att jag började sent. Runt elva. Även om backarna var svinbra så var det hittills den vackraste och även varmaste sträckan. Solen ordnar ju sanningen en del där, men Näs. Herregud. Människorna i Näs löser sina sorger över miljön.
" Allt är åt helvete..MEN vi bor iallafall i Näs." 

Det påminner lite om Dalarna, kullar, fält och sjöar. Vägen till Kramfors gick bra, tror jag cyklade hela vägen på asfalt. En riktigt bra dag alltså. Använde systemkameran för första gången, kunde inte missa det fina landskapet innan Ångermanälven. Sagolikt. I Kramfors hittade jag ett laddningsuttag på utsidan av ett lägenhetshus där jag laddade telefonen, orkade inte ta mig till campingen här heller utan det blev närmsta gräsmatta som inte såg ut att vara någons tomt iallafall.

23 mil till Söderhamn. Helt overklig känsla.

| |
Upp