Alfta

Söderhamn-Alfta, 6 mil

Stoppet för dagen var lagt längre fram men eftersom jag hade matpaus inplanerad i Bollnäs med Elin och dessutom fick punktering 15 km utanför stan så fick Alfta räcka tillslut. 
Katastrof i övrigt att det inte fanns en enda kvalificerad individ som ville hjälpa mig med cykeldäcket i Bollnäs trots tre mackar. Slangbyte ordnar jag utan problem men med tanke på att jag fick ta mig så långt med platt däck kanske det tagit stryk. Det slutade med att jag bytte slang på Statoil och hoppades på det bästa. Kanske är jag bortskämd efter den norrländska gästvänligheten som jag utsatts för och saknade Gösta och hans röda kompressor i ladan.
Lite mat på Spicy cow tröstade (tack Elin😘) och den nya pumpen fick visa vad den gick för både en och två gånger innan dagen var slut då jag tyckte däcket slackade för mycket. Utan punktering hela vägen till Alfta och en gräsmatta utanför Forsparken blev min hemvist för natten.
| |
Upp