Pulver city

Kramfors-Sundsvall, 8,3 mil 

Ett torrt tält och uppehåll, min fina cykelbränna behövde ändå få vila lite tänkte jag när jag klev upp. Tog mig inte mer än fjorton kilometer att tappa vägen den här gången, rätt upp på en gård. Där stod Janne och bjöd in mig på macka utan vidare. "Gå in till frugan så ska du se att vi har lite smörgås till dig"
Vid det här laget är det inte längre helt främmande att kliva in hos okända människor. Janne och Marie bjöd på mackor med ost och röding, jag drack saft för första gången på länge och vi pratade om allt från globalisering till semester och cancer. 
Hela vinterhalvåret spenderar de utomlands.
 Jag klickade direkt med dessa människor och kände att jag kunde sitta hur länge som helst och bara prata med dem, det hade dessutom börjat regna ganska rejält så jag njöt av värmen i huset och fint sällskap.

Tack Janne och Marie för en otroligt fin eftermiddag, det behövdes!

| |
Upp